Další doprovodnou službou je poradenství v oblasti školské legislativy zajištěné prostřednictvím externí služby. Vše je založeno na detailní znalosti problematiky řízení školy a orientaci ve školské legislativě. Jde o informace o novelách zákonů v oblasti školství, poskytnutí odborného výkladu a poradenství při jejich uvedení do praxe. Vše s ohledem na i individuální situaci. Služba je poskytována formou osobní konzultace.
Základní osa vychází z „vyšších zákonů“, které je v rámci výkladů předpisů nižšího stupně respektovat.
Souběžně Vám svou činností pomůžeme se zviditelněním obce/města a školy a jejich silných stránek ve vztahu k veřejnosti. Co je nezbytné akceptovat. Klasická reklama je dlouhodobě významně na ústupu Lidé jsou přehlceni informacemi a jednotvárností). Nosným je vytváření public relations (PR – tvorba dobrého jména), které Vám pomůže vybudovat značku. Takovou, o které se bude mluvit v dobrém. Reklama může zajistit povědomí o značce. To, jakou bude mít Vaše značka pověst, ale záleží na komunikaci a vztazích s veřejností (občany), vlastními zaměstnanci a médii. PR nabízí alternativní způsoby budování značky a její dobré pověsti. Existuje široké portfolio činností, které můžeme svou společnou činností dlouhodobě vytvářet. Z celé škály variant činností v rámci PR jsou z hlediska našich aktivit nejvýznamnější dále uvedené základní prvky.
Vztahy a komunikace s médii |
Novináři si postupem času zvykli využívat vnější informační servis. Media relations (MR) mohou být velmi dobrý prostředek pro utváření obrazu organizace, který v médiích vzniká. Nejedná se pouze o kladné články a ohlasy. MR jsou také o budování a udržování pozitivního vztahu s klíčovými lokálními novináři. |
Monitoring médií |
Monitoring není výhradně nástroj zpětné kontroly, ale je základním kamenem tvorby publicity. Pomocí sledování médií lze zjistit, co je v daný okamžik důležité a pro média či veřejnost zajímavé. Získaným informacím následně přizpůsobujeme strategii aplikovanou (především u komunitních projektů). |
Komunikace s cílovými skupinami |
Komunikace s cílovými skupinami v rámci realizace projektu je důležitým faktorem, který velmi ovlivňuje důvěryhodnost organizace (obec/město, škola. Ve stále náročnějším prostředí je nutné budovat dobré vztahy. Správně zvolené formy komunikace jsou významnou výhodou pro realizaci (negativní blokace projektu). |
Krizová komunikace |
Krizová komunikace pomůže překonat situace, kdy je pověst společnosti ohrožena negativní publicitou. V době internetu, kdy si lidé mohou posílat e-maily, komunikovat a sdílet informace pomocí sociálních sítí, kdy zpravodajské portály mohou vydávat články během několika kliknutí a mohou psát své příspěvky nonstop, musí být reakce okamžitá. Podstata krizové komunikace spočívá v předčasné identifikaci krize, okamžité reakci v rámci stejných zdrojů (diskuze v síti) a tím vyloučení negativního vlivu na dobrou pověst. |