V rámci naší činnosti budete mít aktuální přehled o výzvách, které jsou již vyhlášeny, nebo které se aktuálně připravují. Doba uzávěrky příjmu žádostí od vyhlášení dané výzvy nebývá, především u takzvaných „měkkých“ (neinvestičních)projektů dlouhá. Včasná informace o existenci možnosti přihlásit svůj projekt je proto velice podstatná pro jeho kvalitní zpracování. V rámci monitoringu Vám vždy poskytneme srozumitelný výklad dané výzvy a koncepční návrh možností pro její využití na Vaší škole. Pravidelný report z naší strany zahrnuje připravované výzvy, dotační tituly ze strany MŠMT, MPSV, krajského úřadu a další programy s možností zapojení se do projektů mimo školský sektor. Základem naší činnosti je operativní reakce v čase.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (MŠMT) a ministerstvo práce a sociálních věcí ČR (MPSV)mělo k 30. 6. 2015 následující strukturu vyhlášení programů ESIF do konce roku 2015 (tabulka). Jednotlivé programy a projekty k realizaci Vám budou průběžně zasílány. OP zaměstnanost je v současné době primárně zaměřen na činnost institucí (OSSZ, ÚP). Oblast školství pak prvotně na aktivity výzkumu, vývoje, inovací a činnost VŠ.
ESIF/MŠMT/MPSV/MMR... | Specifikace | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Projekty (počet) | Celková alokace (mil. Kč) | Celkové plánované prostředky (mil. Kč) | Předpoklad vyhlášení pro rok 2015 (mil. Kč) | Podíl vyhlášení ( % ) | |||
Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání | Projekty celkem | 22 | 34 040 | 75 600 | 34 040 | 45,02 | |
Z toho | Vhodné pro MŠ/ZŠ/SŠ | 4 | 2 260 | ||||
Operační program zaměstnanost | Projekty celkem | 43 | 34 765 | 56 700 | 34 765 | 61,31 | |
Z toho | Vhodné pro MŠ/ZŠ/SŠ | 9 | 3 127 | ||||
Celkem | Projekty celkem | 65 | 68 805 | 132 300 | 68 805 | 52 001 | |
Z toho | Vhodné pro MŠ/ZŠ/SŠ | 13 | 5 387 |
Situaci v rámci výchozího objemu předpokládaných výzev a celkového plánovaného objemu programů na období 2014 – 2020 dokumentuje předchozí souhrnný přehled. Plnění v rámci školství zahrnuje téměř polovinu plánovaných prostředků. Otázkou je další směrování prostředků v oblasti školství (podpora základních škol).